Mijn oog viel vandaag op deze quote van Yung Pueblo.

Ik herkende inderdaad een paar vriendinnen van me hierin. Ja, ik heb mensen om me heen mogen verzamelen die op deze manier waardevol voor me zijn. En ik hoop hetzelfde voor hen te kunnen betekenen.

En als ik het eens doortrek naar ons werk? Zijn we in staat om de cliënten ook betekenisvol te ontmoeten? Dat we hun hart kunnen zien, hun zenuwstelsel kunnen kalmeren, hen zien voor wie ze echt zijn.

Soms kan complex gedrag zo op de voorgrond staan dat het moeilijk is om de mens erachter nog te kunnen zien. Dan komen we in ons oordeel, ‘kan toch niet, hoort hier niet, moet maar eens normaal doen….’
Hoe vaak kom ik dat niet tegen als trainer.

Onze missie is om betekenisvol te kijken naar gedrag. Probleemgedrag is altijd een uiting van onvervulde menselijke behoeften. De context geeft betekenis aan het gedrag.

Dat betekent dat wij de opgave hebben om hier anders mee om te gaan.

Juli 2025

Placeholder