Is een manier om zichzelf te redden.
Maar hij komt zelf niet meer uit de oplossing.
We hadden laatst Carmen van Bussel op bezoek tijdens onze follow up.
Ik vond het mooi zoals ze dit omschreef.
Ook hadden we het over dat agressie een symptoom van angst is. Dat weten we natuurlijk al. Dat het zo’n 90% is, is wel echt goed om te weten.
Een cliënt die ‘claimend’ gedrag laat zien, doet dit vanuit angst/onveiligheid: ‘stuur je mij echt alleen de wereld in????’
Eerst begrijpen en betekenis geven, dán pas handelen.
Hoe vanzelfsprekend is dit al?
Juni 2025