Missie & Visie

De missie & visie van Facet Trainingen

'Betekenisvol handelen voor een menswaardig bestaan'

Missie

Het leveren van professionele dienstverlening gericht op deskundigheidsbevordering in de gezondheidszorg en het speciaal onderwijs door middel van trainingen/coaching voor medewerkers, managers, familieleden, verwanten en betrokkenen.

Naast het geven van trainingen denken we graag mee hoe veranderingen binnen een organisatie kunnen beklijven. Wij werken vooral procesmatig, met heldere doelen. Wij kunnen overstijgend meekijken met de processen die zich op de werkvloer en binnen de organisatie afspelen. Dit doen we met een systemische blik en kijkend vanuit menselijke behoeften. Zowel op cliëntniveau als teamniveau en organisatieniveau.

Visie

Onze kernwaarden zijn:

Betekenisvol
Gedrag is altijd betekenisvol. De behoefte aan een dienst van Facet Trainingen ontstaat vaak vanuit complex gedrag van een cliënt in de zorg of in het onderwijs. Daarom kijken we eerst naar de betekenis van het gedrag van een cliënt en vervolgens naar wat dit van de medewerkers vraagt. Met onze veelzijdige trainingen willen we betekenis toevoegen aan het leven van cliënten, hun medewerkers en hun omgeving.

Zelfbewustzijn
Verandering van gedrag begint bij zelfbewustzijn: dat de professional de cliënt kent én zichzelf. Als medewerker heb je veel invloed op het gedrag van een cliënt en zijn of haar omgeving. Het is belangrijk om te scheiden welk gedrag of welke emoties van de medewerker zijn en wat van de cliënt is. Samen versterken we de invloed van medewerkers, wat bijdraagt aan de kwaliteit van leven voor de cliënt.

Kwaliteit
Facet Trainingen staat voor kwaliteit en deskundigheid. We streven ernaar om de kwaliteit van het bestaan van de cliënt te verhogen en de deskundigheid van de professional te bevorderen. Ook in samenwerkingen met trainers en organisaties is hoge kwaliteit van groot belang. Onze trainers zijn deskundig, toegewijd en zorgvuldig. Ze hebben veel ervaring in het werkveld, zodat ze een sterke baken zijn voor medewerkers en hun cliënten.

Verbinding
We vinden persoonlijke aandacht voor managers, medewerkers en hun cliënten belangrijk. We sluiten aan bij de vraag van een organisatie en werken graag nauw samen. Erkenning voor wat er speelt is belangrijk en nodig, zodat iedereen zich gezien en gehoord voelt. We waarderen dat wat er al is aan kwaliteit, net als de intentie voor iedereen om het goede te zoeken. Vanuit gelijkwaardigheid bereik je samen meer.

Beweging
We streven ernaar positieve beweging te creëren in teams en bij medewerkers. We onderzoeken waar het knelt of wringt, ontdekken waar dit mee te maken heeft en besluiten vervolgens samen welke acties helpen om verder in beweging te komen. Want vanuit beweging ontstaat ruimte en kunnen er keuzes gemaakt worden die de welzijn van medewerker en cliënt vergroten. We ontwikkelen onszelf ook door, omdat we bevlogen zijn over ons werk.

Wat beweegt jou om te doen wat je doet?